Tuesday, May 5, 2009

~Kahwin Day!!!~

Hurmmm....skang nih mcm best lak berblogging...bukannyer aper as one of therapy as my BFF said....last saturday attend so many kenduri kawin....hurmmmm form morning till evening...but it's great experience...bukanny pasal rasa nk kawin tp lebih kepada variasinyer keje kawin yg aku gi nih......



OK umah pertama yg aku gi nih...act buat kat dewan jubli intan....my adik punyer gf...abg dia kawin...disambut meriah lagi...heheheheh mak aku ngan mak dia berpeluk2....one great sign i said to my lil bro...yg bestnyer nih kenduri kawin umah jawa...so dengo la bhs2 jawa di sepanjang aku ader di majlis tuh...mcm biasa sbb aku bukan jawa jadi aku tak paham la...:D


2nd umah lak nih aku dijemput sbb aku pu3 bhgn sri gading...n upernyer mak pun ader jemputan sbb sedara arwah ayah aku...yg nih paling best sbb aku gi umah org BANJAR.......n kedengaran la bhs2 banjar yg dipertuturkan...aku phm gak le sesikit.....yg paling best DJ kat umah kawin tuh pun Banjar so soalan2 dia pun semua berkaitan banjar....jumper mknan2 banjar yg dh lama aku tak rasa....hurmmm sedapnyer....pastuh ader sorang pakcik tuh ckp....Banjar juak yg lamah lembut, Jawa juak yg kelam kabut.......yang jawa jgn terasa nih semua bhs gurauan...aku sekadar menulis.... kat umah nih la aku byk dgr lagu2 lama banjar yg ayah aku selalu nyanyikan...


3rd house umah my BFF anum, adik dia ariq kawin...majlis jemput menantu yg bestnyer jugak umah nih umah org banjar....nih lagi pure banjar...huhuhu stay lama sbb nih umah BFF..bual2 tak sgt sbb my BFF bz jadi fotografer adik dia......


Last house...hehehehe umah JAWA....dh tak larat nk makan minum2 jerk...sbb hari tuh sgt la panas....dgr citer umah nih siap ader BARONGAN.... budaya tradisional jawa......


Menariknyer penutup n pengakhir umah JAWA, umah BANJAR dh kene apit...hehehehehe....aper pun hari tuh mmg hari yg menarik.... :D

1 comments:

pencil colour said...

thank you for coming to my bro wedding dear,sorry yek that day tak dapat nak borak lelama ngan hang